اشتباهات اساسی در شستن صورت

اصول شستن صورت

اشتباهاتی در شستن صورت

بسیاری از افراد به مسئله شستن پوست صورت خود به عنوان یه روند بسیار ساده و معمولی نگاه میکنند و نکات مهم  شستن صورت را رعایت نخواهند کرد. در صورتی که کارشناسان زیبایی معتقد هستند که اشتباه انجام دادن و یا درست انجام ندادن شست و شوی صورت باعث ایجاد آسیب های برای پوست می شود.  بدانیدکه التهابات و جوش و یا لک های پوستی شما  با داشتن روتین پوستی و شست و شوی صحیح رو به بهبود خواهند رفت.

در مسئله شستن صورت نکات  مهم شامل، چگونگی شستن ، سپس دفعات و تعداد شست و شو حائز اهمیت است. و همچنین انتخاب ماده شوینده بسیار نکته مهمی می باشد. ما برای سلامت پوست نکاتی را برای شما لیست کرده ایم که از طریق آن بتوانید سلامت و زیبایی پوست خود را حفظ کنید.

هنگام شست و شوی صورت آب داغ ممنوع

امروزه با تحقیقات و بررسی های انجام شده کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که آب داغ دشمن مو و پوست است. به خصوص برای قسمت های که پوست حساس تری نسبت به سایر قسمت های بدن دارند، مانند صورت. زیرا پوست صورت به نسبت سایر اندام حساسیت بالاتری دارد. در نتیجه باید بدانید که آب داغ به پوست شما آسیب زیادی می زند،این کار باعث گشادی رگ های خونی و صدمه دیدن بافت های ظریف می شود. و همچنین بالا بودن دمای آب باعث از بین رفتن چربی های ضروری موجود در پوست می شود و در نتیجه پوست شما خشک تر خواهد شد و بعد از گذشت زمانی این  امر موجب پوسته پوسته شدن و خارش پوست شما خواهد شد. دمای آب ایده آل برای شستن صورت آب ئلرم می باشد.

اصول شست و شوی صحیح صورت

عدم انجام دادن شست و شوی صورت قبل از خواب

از مهمترین نکات در حفظ سلامت پوست صورت که همواره باید رعایت شود، شستن صورت قبل از رفتن به رختخواب است. گاهی افراد فکر می کنند زمانی که آرایش ندارند نیازی به این کار نمی باشد، اما این افراد هم باید حتما قبل از خواب صورت خود را بشویند. دلیل این امر را پزشکان پوست تجمع چربی های طبیعی و عرق بر روی پوست در طول روز می دانند که این امر باعث می شود پوست بی دفاع شود.زیرا به این صورت کثیفی و آلودگی بر روی لایه بیرونی پوست جمع می‌شود. پاک نکردن این آلودگی‌ها در آخر روز موجب سوزش و التهاب و ایجاد جوش بر روی پوست صورت خواهد شد.در نتیجه شما می بایست متناسب با پوست خود یک شوینده خوب انتخاب و از آن برای شستن صورت خود استفاده بفرمایید.

شستن صورت در تعداد دفعات زیاد

با توجه به اینکه در قبل مطرح شد که صورت حتما باید شسته شود اما باید بداندی که این شستشو نباید در تعداد دفعات زیاد تکرار شود. نکته مهم این است که افرادی که دارای پوست خشک هستند باید در روز تنها یک بار صورت خود را بشویند و نیز افرادی که پوست چرب دارند باید حداکثر روزی دو بار این کار را انجام دهند.

باید بدانید که در هر حالتی بیش از دو بار شستشو صورت در روز منجر به خشکی پوست خواهد شد. و در نهایت زیاد شستن پوست صورت هم موجب می‌شود تا پوست برای جبران این خشکی چربی بیش از حد تولید کند. اگر می بایستی یک بار صورت خود را بشویید بهتر است این کار را شب‌ها انجام دهید نه صبح ها، زیرا به این صورت تمام آلودگی‌های جمع شده در طول روز نیز از روی صورت شما پاک خواهد شد. درواقع این را بدانید که آلودگی هم مانند نور خورشید می‌تواند موجب پیری پوست شما شود.

شست و شوی زیاد صورت با صابون

باید بدانید شما حتی اگر پوست خشکی هم نداشته باشید، بهتر است از صابون استفاده نکنید.  زیرا صابون‌های پاک کننده‌های خشنی می باشند و آب رسان‌های طبیعی پوست را نیز از بین می‌برند. علاوه بر این صابون به رگ‌های خونی پوست آسیب زده  و موجب قرمزی و التهاب صورت می‌شود. بنابراین به جای صابون از پاک کننده‌های ملایم استفاده کنید. معمولا شوینده‌ها پوست را تحریک نکرده و می‌توانید از آنها برای دو بار در روز مورد استفاده قرار دهید.

صورت خود را با حوله بدن خشک میکنید

برخی افراد زمانی که دوش می‌گیرند، صورت خود را هم با همان حوله خشک می‌کنند، باید بدانید این کار کاملا اشتباه است زیرا باکتری‌هایی که بر روی بدن انسان هستند با باکتری‌های صورت  کاملا متفاوت هستند و بهتر است صورت با یک حوله مجزا خشک شود.

اصول شست و شوی صحیح صورت

تعداد دفعات لایه برداری زیاد

بدانید که لایه برداری پوست هم باید به اندازه انجام شود، زیرا محصولات و ابزارهای لایه بردار اگر زیاد استفاده شوند علاوه بر از بین بردن سلول‌های مرده پوست موجب خشکی و پوسته شدن آن  نیز خواهند شد ، در نتیجه بهتر است این کار را هر روز انجام ندهید زیرا منجربه  حساسیت بیش از اندازه پوست شما می شود. کار لایه برداری بهتر است حداکثر دو بار در هفته انجام شود.

استفاده نکردن از مرطوب کننده بعد از شستشو

 متخصصان پوست معتقدند که بلافاصله بعد از شستن پوست باید از مرطوب کننده استفاده شود. زیرا اگر شما این کار را انجام ندهید؛ سلول‌های سطح پوست آب و رطوبت خود را از دست خواهند داد  و سخت‌تر مرطوب می‌شوند. علاوه بر این، مرطوب کننده‌ها هم دارای مواد غنی برای پوست می باشند و استفاده از آنها به تمیزی و هیدراته(آبرسانی) کردن پوست کمک شایانی می کنند.. استفاده از ضد آفتاب بر روی این مرطوب کننده‌ها هم کمک کننده است که پوست شما بهتر مراقبت شود  و سلامت و زیبایی خود را حفظ کند.